Succesvolle verkoop van een snelgroeiende en dynamische detacheringsorganisatie

Delen

Quinnoah Consulting is in 2016 opgericht en is een landelijke detacheerder van hoogopgeleide Finance en IT professionals bij banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Eigenaar Rob van Geel heeft een snelgroeiende en dynamische detacheringsorganisatie opgezet met sterke normen en waarden. Vanuit een transparante organisatiecultuur kan Quinnoah Consulting de vraag van zogenaamde Financials naar hoogopgeleide professionals beantwoorden en deze matchen. Hierdoor is Quinnoah Consulting in slechts enkele jaren uitgegroeid tot een mooie detacheringsorganisatie binnen Finance en IT met hoogopgeleide professionals en grote talenten.

De ruim 55 Finance professionals van Quinnoah Consulting zijn gedetacheerd in zowel de commerciële sector als in het publieke domein onder andere als CDD analist, financieel adviseur en BI analist.

Verkoopbegeleiding van Take 5

Oud-eigenaar Rob van Geel heeft altijd erg veel plezier gehaald uit het opzetten van zijn onderneming, maar naarmate de onderneming verder professionaliseerde en voortduurde is hij zich gaan vervelen binnen zijn rol binnen Nederland. De behoefte om andere dingen te gaan doen, en dan met name internationaal gericht, is zodoende ontstaan. Vanuit dat oogpunt heeft Rob besloten zijn onderneming te verkopen. Middels het begeleidingstraject van Take 5 is Quinnoah Consulting verkocht aan Maandag®, marktleider voor detachering binnen het publieke domein.

Een bedrijfsovername is specialistenwerk

“Dat een bedrijfsovername specialistenwerk is, merkte ik al vrij snel gedurende het traject. Direct in het begin merkten we al dat er bijzonder veel interesse was vanuit de markt in Quinnoah Consulting, hierdoor kon Take 5 zich een bepaalde onderhandelingspositie permitteren richting de geïnteresseerden. Uiteindelijk hebben we daarbij gekozen voor Maandag®. Niet alleen omdat zij financieel een aantrekkelijk aanbod hadden, maar meer nog voor de kansen van mijn medewerkers. Wat me wel is tegengevallen is de doorlooptijd en de intensiteit van het traject. Vooraf had ik verwacht de transactie wel in 3 maanden te kunnen afronden, terwijl het traject uiteindelijk 9 maanden heeft geduurd. Echter ben ik tevreden met het resultaat, waardoor de langere doorlooptijd in het niet valt.” zegt Rob.

De voor- en nadelen van een ervaren overnamepartner

“Maandag® heeft sterke groeiambities. Om deze te kunnen realiseren doen ze vaker overnames. Dit is enerzijds prettig, omdat ze bekend zijn met de stappen in een overnameproces en hier ook tijd voor willen vrijmaken. Echter weten ze daardoor ook hoe de hazen lopen waardoor ze proberen om zo gunstig mogelijke aankoopcondities te verwezenlijken, dit heeft best veel overredingskracht gekost tegen het einde van het traject.” zegt Henk van Take 5. “Dit heeft ons wel echt behoed voor misstappen” volgens Rob.

“Samen met Maandag® kunnen we verder groeien en een vooraanstaande rol gaan innemen in de finance sector, maar zeker ook daarbuiten. We kijken verder dan het bank- en verzekeringswezen, want ieder bedrijf heeft een finance-afdeling. Nu we overgenomen zijn, zijn daarin heel veel synergievoordelen te behalen. Ik heb voor Take 5 gekozen omdat ik gevoel had dat Take 5 dicht bij Quinnoah Consulting stond, niet alleen op het gebied van geografische locatie, maar ook op basis van gevoel en verwachtingen. De spreekwoordelijke klik was er!"
Rob van Geel

Rob van Geel

Quinnoah Consulting

Disclaimer

Aansprakelijkheidsbeperking De informatie in dit artikel is bedoeld om algemene informatie te geven. Indien er sprake is van nadere toelichting, uitleg of advies heeft dit een algemeen karakter en is dit niet één op één toepasbaar binnen jouw situatie. Wij adviseren je daarom altijd contact op te nemen met een van onze adviseurs voordat je op basis van de informatie, uitleg of het advies besluiten neemt of activiteiten ontplooit.

Plan direct een persoonlijk adviesgesprek

Plan direct een adviesgesprek in met een van onze specialisten om jouw wensen te bespreken.

Meer blogs

Onverkoopbare onderneming: voorraad liquidatie

In het steeds veranderende landschap van het bedrijfsleven bevinden bedrijven zich af en toe in uitdagende situaties waarin hun producten schijnbaar onverkoopbaar worden via traditionele kanalen. Wanneer u met een dergelijke hachelijke situatie wordt geconfronteerd, kan het verkennen van alternatieve manieren om activa te liquideren, zoals het online verkopen van de volledige inventaris of via gespecialiseerde veilingwebsites zoals ‘Troostwijk’, een haalbare oplossing zijn.

De intentieverklaring bij bedrijfsovernames

In het dynamische landschap van fusies en overnames speelt de intentieverklaring een cruciale rol bij het vormgeven van het traject van bedrijfsovernames. Dit document dient als een formele aankondiging die de belangrijkste voorwaarden van een voorgestelde transactie schetst en de weg vrijmaakt voor onderhandelingen en due diligence.

De valkuilen van vertrouwen op online waarderingstools bij een bedrijfsovername

In het hedendaagse digitale tijdperk is het gemakkelijker dan ooit om toegang te krijgen tot een overvloed aan bronnen en hulpmiddelen voor ondersteuning bij diverse aspecten van bedrijfsvoering en besluitvorming. Zelfs online waarderingstools zijn tegenwoordig beschikbaar, die beweren snel en nauwkeurig de waarde van een bedrijf te kunnen schatten. Maar is dit werkelijk zo veelbelovend als het lijkt?