Succesvolle verkoop van een snelgroeiende en dynamische detacheringsorganisatie

Quinnoah Consulting is in 2016 opgericht en is een landelijke detacheerder van hoogopgeleide Finance en IT professionals bij banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Eigenaar Rob van Geel heeft een snelgroeiende en dynamische detacheringsorganisatie opgezet met sterke normen en waarden. Vanuit een transparante organisatiecultuur kan Quinnoah Consulting de vraag van zogenaamde Financials naar hoogopgeleide professionals beantwoorden en deze matchen. Hierdoor is Quinnoah Consulting in slechts enkele jaren uitgegroeid tot een mooie detacheringsorganisatie binnen Finance en IT met hoogopgeleide professionals en grote talenten.

De ruim 55 Finance professionals van Quinnoah Consulting zijn gedetacheerd in zowel de commerciële sector als in het publieke domein onder andere als CDD analist, financieel adviseur en BI analist.

Verkoopbegeleiding van Take 5

Oud-eigenaar Rob van Geel heeft altijd erg veel plezier gehaald uit het opzetten van zijn onderneming, maar naarmate de onderneming verder professionaliseerde en voortduurde is hij zich gaan vervelen binnen zijn rol binnen Nederland. De behoefte om andere dingen te gaan doen, en dan met name internationaal gericht, is zodoende ontstaan. Vanuit dat oogpunt heeft Rob besloten zijn onderneming te verkopen. Middels het begeleidingstraject van Take 5 is Quinnoah Consulting verkocht aan Maandag®, marktleider voor detachering binnen het publieke domein.

thumb

“Samen kunnen we verder groeien en een vooraanstaande rol gaan innemen in de Finance sector, maar zeker ook daarbuiten”, vertelt ondernemer Rob van Geel, oprichter van Quinnoah Consulting. “We kijken verder dan het bank- en verzekeringswezen, want ieder bedrijf heeft een Finance-afdeling. Daar zijn voor ons – samen met Maandag® – heel veel synergievoordelen te behalen.”

Belangrijk binnen het traject met Take 5 was voor Rob het gevoel dat Take 5 dicht bij Quinnoah Consulting stond, niet alleen op het gebied van geografische locatie, maar ook op basis van gevoel en verwachtingen. “De spreekwoordelijke klik was er”, stelt Rob.

Een bedrijfsovername is specialistenwerk

“Dat een bedrijfsovername specialistenwerk is, merkte ik al vrij snel gedurende het traject. Direct in het begin merkten we al dat er bijzonder veel interesse was vanuit de markt in Quinnoah Consulting, hierdoor kon Take 5 zich een bepaalde onderhandelingspositie permitteren richting de geïnteresseerden. Uiteindelijk hebben we daarbij gekozen voor Maandag®. Niet alleen omdat zij financieel een aantrekkelijk aanbod hadden, maar meer nog voor de kansen van mijn medewerkers. Wat me wel is tegengevallen is de doorlooptijd en de intensiteit van het traject. Vooraf had ik verwacht de transactie wel in 3 maanden te kunnen afronden, terwijl het traject uiteindelijk 9 maanden heeft geduurd. Echter ben ik tevreden met het resultaat, waardoor de langere doorlooptijd in het niet valt.” zegt Rob.

De voor- en nadelen van een ervaren overnamepartner

“Maandag® heeft sterke groeiambities. Om deze te kunnen realiseren doen ze vaker overnames. Dit is enerzijds prettig, omdat ze bekend zijn met de stappen in een overnameproces en hier ook tijd voor willen vrijmaken. Echter weten ze daardoor ook hoe de hazen lopen waardoor ze proberen om zo gunstig mogelijke aankoopcondities te verwezenlijken, dit heeft best veel overredingskracht gekost tegen het einde van het traject.” zegt Henk van Take 5. “Dit heeft ons wel echt behoed voor misstappen” volgens Rob.

Wil jij net als Rob ook je bedrijf verkopen?

Onze ervaren adviseurs gaan graag vrijblijvend met je in gesprek om de mogelijkheden te bekijken rondom een bedrijfsovername.