/Internationalisering
Internationalisering 2018-03-04T18:31:09+00:00

Internationalisering

We leven nu in een tijdperk waarin grenzen geen belemmering meer zijn om de markt- en concurrentiepositie te verbeteren. Wij zorgen voor:
– klaarmaken van uw bedrijf voor de stap over de grens
– selectie van succesrijke (export) regio’s en doellanden
– selectie van geschikte lokale partners en distributiekanalen
– volledige begeleiding van het gehele proces inclusief subsidieaanvragen.
Of u nu export mogelijkheden zoekt of wilt outsourcen, lees verder hoe Take 5 dit aanpakt.

Praktijkvoorbeelden

Het opzetten van een productielijn in de Filipijnen van (thematische)polyester producten aangezien produceren in Nederland steeds omslachtiger werd vanwege wet- en regelgeving en productiekosten. Naast het produceren ook het internationaal vermarkten van deze producten vanuit de Filipijnen.
“Is produceren in Nederland nog lucratief”
Analyse van de mogelijkheden om HR processen te centraliseren in een Oost-Europees land. Met de betrokken HR organisaties het in kaart brengen van alle HR processen en vervolgens objectief analyseren welke processen geschikt zijn om centraal te laten uitvoeren en vervolgens waar dat zou kunnen. Tevens mogelijkheid tot opzetten van een opleidingsprogramma ondersteunt door een IT systeem die beheert kon worden vanuit 1 land in Oost-Europa.
“Is HR Centralisatie in Oost Europa mogelijk”
Het ontwikkelen van systeemprogramma’s en uitvoeren van audits bij (internationale) leveranciers inde keten, teneinde te controleren of toeleveranciers op een kwalitatief verantwoorde en duurzame wijze produceren en handelen, milieubewust, humaan en veilig. De bedoeling was, in samenwerking met internationale overheden en d.m.v. subsidiemogelijkheden, om (hoog opgeleide) werklozen tot auditoren op te leiden in het land van herkomst,en deze hiervoor in te schakelen.
“Hoe weet ik of een Aziatische leverancier verantwoord produceert”
In opdracht van de Chileense overheid (en later Uruguay) het trainen en coachen van Chileense (productie)bedrijven bij hun eerste schreden op de Europese markt. Veel productiebedrijven in Chili zijn gericht op commodity producten (bulk) en moesten worden omgeschakeld tot het produceren van consumenten producten. Daarbij was het noodzakelijk de bedrijven te trainen betreffende de marketing gericht op Europa.
“Kent Latijns Amerika alleen maar ‘bulk”
Voor een productiebedrijf in kwaliteit kinderledikanten productie mogelijkheden gevonden in Vietnam. Aangezien de levertijden niet konden worden nagekomen samen met een Nederlandse partner in Vietnam zelf een houtverwerkende fabriek opgestart. De houtsoort moest gebleekt beuken zijn wat in Vietnam niet voorkomt. Vanuit Duitsland beuken naar Vietnam getransporteerd, daar gefabriceerd en weer teruggebracht naar Europa. Ondanks deze transportkosten toch nog een eindproduct dat bijna de helft goedkoper is dan in Nederland.
“Is Vietnam écht zo goedkoop”